Grįžus moksleiviams į mokyklas ir studentams į universitetus, didmiesčių gatvėse vis dažniau pastebimi mažieji miesto automobiliai. Šie automobiliai, kurie leidžiami vairuoti nuo 15 metų su AM kategorija ir nuo 16 metų su B1, tampa vis populiaresni. Nors jie laikomi puikia alternatyva mopedams, kyla klausimų dėl jų saugumo ir galimo pavojaus, ypač jauniems eismo dalyviams.
Lietuvoje pagrindiniai mažųjų automobilių gamintojai yra „Aixam“, „Ligier“ ir „Microcar“. Šių automobilių kainos svyruoja nuo 3 tūkstančių iki 10 tūkstančių eurų, priklausomai nuo jų gamybos metų ir tinkamumo kategorijoms. Pagal VĮ „Regitra“ duomenis, šiuo metu Lietuvoje registruota beveik 800 tokių automobilių. Didžioji dalis jų priskiriama L6 kategorijai.
Populiariausi modeliai yra:
Nedideli ir ekonomiški miesto automobiliai gali būti puiki alternatyva viešajam transportui. Jie leidžia jaunimui jaustis patogiai ir saugiai, o kelionė po stogu yra patogesnė nei važiuoti mopedu, ypač esant prastoms oro sąlygoms.
Tačiau ne visi tėvai džiaugiasi, kad jų vaikai vairuoja tokius automobilius. Lenktynininkas Darius Jonušis dalijasi savo nuomone: „Mano sūnus dvejus metus vairavo tokį automobilį, ir kiekvieną kartą, kai jis išvažiavo, nerimavau dėl jo saugumo“. Jo nuomone, mažieji automobiliai yra mažiau saugūs nei tradiciniai automobiliai, nes jų konstrukcija yra silpnesnė.
„Aš skeptiškas dėl šių automobilių. Nors jie atrodo gražiai, realybėje jų saugumas kelia nerimą, ypač jei į juos įvažiuoja didesnis automobilis“, – pridūrė D. Jonušis.
Kita vertus, vairavimo mokytojas Kastytis Povilaitis teigia, kad mažieji automobiliai yra geresnis pasirinkimas nei mopedai. „Mažasis automobilis suteikia daugiau stabilumo ir saugumo, nes jis turi keturis ratus“, – sakė K. Povilaitis.
Vairavimo mokytojas pabrėžia, kad tokie automobiliai gali būti puiki pradžia jaunimui, siekiant supažindinti juos su eismo taisyklėmis. „Jaunas vairuotojas, turėjęs patirties vairuojant mažą automobilį, jausis daug užtikrinčiau gaudamas B kategorijos pažymėjimą“, – teigia jis.
Lietuvos transporto saugos administracijos atstovė Eglė Kučinskaitė pažymi, kad iki šiol nebuvo užfiksuota jokių tragiškų avarijų, susijusių su mažaisiais miesto automobiliais. Anot jos, žinomas tik vienas atvejis, kai tokį automobilį apgadino sunkiasvoris transportas, tačiau tai nebuvo mažo automobilio problema.
Mažieji miesto automobiliai, tokie kaip Aixam, atveria naujas galimybes jaunimui, tačiau kartu kelia ir saugumo klausimus. Tėvų nuogąstavimai yra visiškai pagrįsti, tačiau šie automobiliai taip pat gali būti geresnė alternatyva mopedams. Svarbiausia – tinkamai supažindinti jaunimą su eismo taisyklėmis ir atsakingu vairavimu. Renkantis automobilį, būtina atsižvelgti į visus aspektus ir pasirūpinti, kad jauni vairuotojai būtų saugūs kelyje.
Norėdami sužinoti daugiau apie saugų vairavimą ir pasiruošimą KET egzaminui, skaitykite mūsų straipsnį Geriausi KET Testai ir Bilietai 2024 – Pasiruoškite Regitros Egzaminui.