Su sparčiai besikeičiančiais gyventojų įpročiais ir augančiu elektroninės bankininkystės naudotojų skaičiumi, „Swedbank“ nusprendė pasiekti naują saugumo lygį. Nuo 2019 m. rugsėjo 1 d. bankas atsisakys kodų kortelių kaip prisijungimo priemonės prie internetinės bankininkystės. Šis sprendimas inicijuotas siekiant užtikrinti, kad klientų identifikavimo metodai atitiktų aukščiausius saugumo standartus.
Šių pokyčių iniciatyva buvo paskatinta ir būsimų ES Mokėjimų paslaugų direktyvos reikalavimų, kurie įsigalios kitais metais. „Swedbank“ planuoja atsisakyti kodų kortelių visose Baltijos šalyse, siekdama užtikrinti sklandų ir saugų banko paslaugų teikimą.
„Kodų kortelės buvo naudojamos nuo internetinės bankininkystės pradžios Lietuvoje, ir per šį laikotarpį klientų elgsena gerokai pasikeitė. Atsirado būtinybė naudoti patogesnius ir saugesnius metodus“, – teigia „Swedbank“ Klientų aptarnavimo tarnybos vadovė Jūratė Gumuliauskienė.
Bankas nustatė beveik metų trukmės pereinamąjį laikotarpį, kad klientai galėtų sklandžiai keisti savo kodų korteles. Per šį laikotarpį klientams bus nuolat primenama apie artėjančius pokyčius ir siūloma informacija apie naujas prisijungimo galimybes.
„Swedbank“ jau šiandien siūlo patogesnius ir saugesnius prisijungimo būdus. Vienas iš jų – nemokamas „Smart-ID“, kuris buvo pristatytas praėjusiais metais. Šiuo metodu šiuo metu naudojasi daugiau nei 300 tūkst. banko klientų. Apklausos rodo, kad virš 70 % „Swedbank“ klientų naudoja išmaniuosius telefonus, todėl tikimasi, kad „Smart-ID“ taps pagrindiniu prisijungimo prie elektroninės bankininkystės būdu.
Po kodų kortelių atsisakymo, klientai galės prisijungti prie interneto banko ir naudodamiesi PIN kodų generatoriumi arba mobiliuoju parašu. Jauniems žmonėms, senjorams ir pagrindinės mokėjimo sąskaitos krepšelio turėtojams PIN kodų generatorius bus suteiktas nemokamai.
„Swedbank“ įsipareigoja suteikti visą reikalingą informaciją ir pagalbą, kad klientai galėtų lengvai keisti savo kodų korteles į kitas prisijungimo priemones. Bankas supranta, kad kai kurie klientai, ypač vyresnio amžiaus, gali jaustis neramūs dėl artėjančių pokyčių. Tačiau banko atstovai užtikrina, kad suteiks visą reikalingą informaciją, kad šis pokytis padidintų elektroninių paslaugų naudojimosi saugumą.
„Swedbank“ planuoja palaipsniui riboti kodų kortelių funkcionalumą. Pirmasis žingsnis bus tai, kad nuo šių metų gruodžio 3 d. nebus galima prisijungti prie „Swedbank“ išmaniosios programėlės naudojantis kodų kortele. Klientai bus informuoti apie kitus galimus planuojamus ribojimus ne vėliau kaip prieš du mėnesius iki jų įsigaliojimo.
Bankas taip pat primena, kad naujos kodų kortelės „Swedbank“ klientams nebus išduodamos nuo šių metų rugpjūčio pradžios. Klientai, kurie susiduria su sunkumais arba turi klausimų dėl pokyčių, gali kreiptis į banko konsultantus, kurie padės jiems prisitaikyti prie naujų sąlygų.
Nauji „Swedbank“ sprendimai elektroninės bankininkystės srityje žymi svarbų žingsnį link modernesnės ir saugesnės bankininkystės. Klientai kviečiami aktyviai domėtis naujomis prisijungimo galimybėmis ir pasinaudoti teikiama informacija, kad galėtų sklandžiai pereiti prie naujų metodų.
Norėdami sužinoti daugiau apie šiuos pokyčius ir gauti papildomos informacijos, apsilankykite Swedbank LT elektroninėje bankininkystėje.
Taip pat, jei jus domina įvairios bankininkystės temos, galite perskaityti mūsų straipsnį apie NPD taikymą ir VMI rekomendacijas.